پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227681
بيانيه وزارت خارجه درباره تحريم هاي آمريکا عليه ايران
تاریخ انتشار : 1395/11/16 10:55:39
نمایش : 1617
ايران در پاسخ به اقدام جديد آمريکا نسبت به اعمال محدوديت‌هاي قانوني براي تعدادي از افراد و شرکت‌هاي آمريکايي که در ايجاد و کمک به گروه‌هاي افراطي تروريستي در منطقه نقش داشته و يا به کشتار و سرکوب مردم بي‌دفاع در منطقه کمک مي‌کنند، اقدام خواهد کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اقدام غيرقانوني دولت ايالات متحده آمريکا در افزودن افراد و مؤسسات جديد ايراني و غير ايراني به فهرست تحريم‌هاي نامشروع فرامرزي آن کشور به بهانه آزمايش موشکي اخير را ناسازگار با تعهدات ايالات متحده و نيز مغاير روح و متن قطعنامه ٢٢٣١ شوراي امنيت مي داند و تاکيد مي‌نمايد که توسعه توانمندي هاي موشکي کشور، که صرفا براي اهداف دفاعي و حمل تسليحات متعارف طراحي شده و هيچگاه جز در دفاع مشروع بکار گرفته نخواهد شد، حق مردم ايران بر اساس حقوق بين الملل و منشور ملل متحد بوده و هرگونه مداخله ديگران در اين زمينه نقض قواعد آمره حقوق بين الملل و خارج از صلاحيت هر کشور و نهادي مي‌باشد.

جمهوري اسلامي ايران با پشتوانه حضور و حمايت هوشمندانه ملت بزرگ ايران، با هر گونه اقدامي که منافع مردم ايران را هدف قرار داده باشد به صورت متناسب و متقابل برخورد خواهد کرد. همان گونه که در پاسخ به اقدام اسلام ستيزانه دولت آمريکا و جلوگيري موقت از ورود ايرانيان، صدور ويزا براي اتباع آمريکايي در قالب سازوکار ويژه اي معلق گرديد، جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به اقدام جديد ايالات متحده و به عنوان عمل متقابل، نسبت به اعمال محدوديت هاي قانوني براي تعدادي از افراد و شرکت‌هاي آمريکايي که در ايجاد و کمک به گروه‌هاي افراطي تروريستي در منطقه نقش داشته و يا به کشتار و سرکوب مردم بي‌دفاع در منطقه کمک مي‌کنند، اقدام خواهد کرد. اسامي اين افراد و شرکت ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

در پايان ضمن يادآوري مجدد اين اصل که امنيت جمهوري اسلامي ايران غيرقابل مصالحه و غيرقابل مذاکره است، تأکيد مي‌نمايد که اقدامات ناپخته و نسنجيده دولت ايالات متحده، جمهوري اسلامي ايران را از پيگيري و ادامه سياست اصولي خود در حفظ صلح و ثبات منطقه و مقابله با تروريسم و افراط گرايي باز نخواهد داشت و جمهوري اسلامي با تدبير و درايت، اجازه نخواهد داد توطئه‌هاي خطرناک و اوهام آتش افروزان و جنگ طلبان رژيم صهيونيستي و حاميان ايشان به اهداف و نتايج شوم خود نايل آيد.

فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html